Käyttö- ja sopimusehdot

Nämä käyttö- ja sopimusehdot ovat voimassa 19.9.2020 lähtien ja ovat voimassa toistaiseksi. Versio 1.2.

Käyttö- ja sopimusehdot (Ehdot) koskevat Inarin Käsityöpuodin ylläpitämää verkkokauppaa (Puoti) ja sen käyttöä. Myydessäsi tai ostaessasi tuotteita ja käyttäessäsi Puotia hyväksyt nämä Ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä.

  1. Asiakkaat
  2. Myyjät
  3. Asiakastili ja henkilötietojen käyttö
  4. Tilauksen tekeminen
  5. Hinnat
  6. Toimitus
  7. Maksutavat ja maksuehdot
  8. Yhteydenotto
  9. Virheet ja reklamaatiot
  10. Palautusoikeus
  11. Muutokset
  12. Sovellettava laki ja erimielisyyksien ratkaiseminen

Puodin omistaa ja sitä ylläpitää:

Inarin Käsityöpuoti
Henrikintie 59
99900 Ivalo

Inarin Käsityöpuoti on Robodog Oy:n aputoiminimi.

Robodog Oy
Ratakatu 7 B 21
00120 Helsinki

Y-tunnus: 2592039-9

1. Asiakkaat

Voidaksesi ostaa Puodistamme sinun tulee olla vähintään 18-vuotias. Sinulla tulee olla toimitusosoite Suomessa.

2. Myyjät

Tuotteen myyjä on ilmoitettu jokaisen tuotteen tiedoissa. Myyjä näkyy myös ostoskorissa, kassalla ja tilausvahvistuksessa. Inarin Käsityöpuoti toimii kaupan välittäjänä, ottaa maksun vastaan ja joissain tapauksissa toimittaa tuotteen myyjän nimissä ja lukuun toimeksiantosopimuksen mukaisesti.

Kauppa tapahtuu aina asiakkaan ja myyjän välillä. Myyjä on siten vastuussa myytävistä tuotteesta Suomen lakien ja asetusten mukaisesti. Myyjä on sitoutunut tässä ilmoitettuihin käyttö- ja kauppaehtoihin ja Inarin Käsityöpuoti on tarkastanut kaikki myytävät tuotteet ennen myyntiin asettamista. Voit poimia samaan tilaukseen tuotteita useilta myyjiltä, ja maksat vain yhden toimituskulun. Kaikkiin myyjiin saat yhteyden Inarin Käsityöpuodin kautta.

Ajattele sitä niin, että Inarin Käsityöpuoti omistaisi kivijalkamyymälän, jossa olisi tyhjiä pöytiä. Myyjät voisivat tuoda omia tuotteita pöydille myyntiin maksua vastaan, mutta heidän ei tarvitsisi itse päivystää pöydän äärellä, vaan myymälän henkilökunta kohtaisi asiakkaan ja ottaisi maksun vastaan myyjien puolesta.

3. Asiakastili ja henkilötietojen käyttö

Voit rekisteröidä itsellesi asiakastilin, joka helpottaa asiointia Puodissa. Voit rekisteröityä tästä linkistä tai ostamisen yhteydessä Puodin kassalla valitsemalla ”Rekisteröidy”. Voit kirjautua myöhemmin tilille linkistä Oma tili.

Asiakastilin avulla voit seurata tilauksia ja muuttaa omia tietojasi. Voit käyttää Puotia ja ostaa Puodista myös rekisteröimättä asiakastiliä. Tallennamme kuitenkin asiakasrekisteriimme tällöinkin joitain tietoja ostamisen yhteydessä.

Antamiasi tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja lakien ja asetusten mukaisesti.

Emme käytä tietojasi suoramarkkinointiin, ellet anna erillistä lupaa siihen.

Voimme pyytää sähköpostitse asiakaspalautteen antamista tilauksen jälkeen.

Käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ovat henkilökohtaisia, eikä niitä saa luovuttaa kolmansille osapuolille.

Lue koko rekisteriseloste täältä.

4. Tilauksen tekeminen

Tilaus tehdään verkkokaupan kautta.

  1. Lisää tuote ostoskoriin. Toimitusmaksu lasketaan ostoskorissa tai kassalla toimitusosoitteen ja tuotteiden mukaisesti.
  2. Siirry ostoskorin painikkeella kassalle.
  3. Valitse kassalla mieleisesi toimitustapa, ja anna toimitusta varten tarvittavat tiedot. Voit myös rekisteröityä asiakkaaksi, jolloin saat käyttöösi Puodin asiakastilin.
  4. Valitse maksutapa.
  5. Kun painat Lähetä tilaus-nappia, siirryt maksamaan valitsemallasi maksutavalla ja hyväksyt tilauksen. Samalla hyväksyt myös nämä Käyttö- ja sopimusehdot ja Tietosuojaselosteemme.
  6. Sitova kauppasopimus syntyy, kun Puoti lähettää sinulle tilausvahvistuksen.

Emme suosittele tilaamista puhelimitse tai sähköpostilla. Jos Puodin käyttö on ylivoimaisen hankalaa, voimme kuitenkin joustaa. Ota yhteyttä niin sumplitaan.

Jos tuote on ostettavissa Puodissa, se löytyy saman tien varastosta. Joskus harvoin varastokirjanpitomme saattaa kuitenkin pettää koska maailmassa kaikkialla kaaos vaanii. Tällöin hyvitämme maksetun tilauksen hinnan välittömästi takaisin.

5. Hinnat

Tuotteen hinta ilmoitetaan Puodissa veroineen. Verot on eritelty ostoskorissa, kassalla ja tilausvahvistuksessa.

Tilauksen kokonaishintaan lisätään mahdolliset tilauskohtaiset toimituskulut. Nämä ilmoitetaan ostoskorissa ja kassalla ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteet saatetaan eräissä tapauksissa toimittaa eri paikoista, mutta maksat aina vain yhden toimitusmaksun koko tilauksesta. Toimitamme yli 100 € arvoiset tilaukset maksutta.

Jos Puodissa on hintavirhe, voimme perua kaupan ja palauttaa maksut. Jos virhe havaitaan lähettämisen jälkeen, on sinulla velvollisuus palauttaa lähetys meille, mikäli et ole ehtinyt ottaa tuotteita käyttöön.

6. Toimitus

Toimitustavat: Posti, Matkahuolto. Lue täältä täydelliset toimitustavat ja -ehdot

Tuotteet toimitetaan sinulle valitsemaasi toimitustapaa käyttäen, kun olet maksanut tilauksen tai sopinut laskusta tai osamaksusta.

Meiltä tilaus pakataan ja toimitetaan kuljetettavaksi 1-3 arkipäivän sisällä tilauksesta, jos tuotetiedoissa ei ole muuta mainittu. Huomioi, että valitulla toimitustavalla ja toimituspaikalla on vaikutusta toimitusaikaan. Jos kaikki menee putkeen, on normaali toimitusaika 3-7 arkipäivää.

Puoti ei vastaa viivästyksistä tai muista vahingoista, jotka johtuvat ylivoimaisista esteistä (force majeure). Tälläisiä voivat olla mm. lakot, zombiapokalypsi, viranomaisten päätökset, häiriöt kuljetuksissa tai henkilökunnan sairastuminen.

Myyjä vastaa tuotteesta kuljetuksen aikana. Vaurioitunut lähetys on hyväksyttävä palautusperuste. Ilmoitathan vaurioituneesta lähetyksestä viipymättä Puotiin. Kadonneet lähetykset pyritään ensisijaisesti jäljittämään Postin tai Matkahuollon avulla. Mikäli lähetystä ei löydy 4 viikon kuluessa katoamisilmoituksen jättämisestä, voidaan kauppa perua ja kauppasumma palautetaan sinulle kokonaisuudessaan.

7. Maksutavat ja maksuehdot

Puodin maksujenvälityksen toteuttaa kotimainen Checkout Finland Oy (y-tunnus 2196606-6), joka on osa OP Ryhmää. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa, jolla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa.

Voit maksaa kaikkien suomalaisten verkkopankkien maksupainikkeilla, Visa-, Visa Electron-, MasterCard-korteilla, erilaisilla mobiilimaksutavoilla sekä laskulla tai osamaksulla. Inarin Käsityöpuoti tai myyjä ei ole laskun ja osamaksun myöntäjä, vaan palvelun tarjoaa ja luottoriskin kantaa OP, Collector tai Jousto.  

Lue lisätiedot ja täydelliset maksuehdot täältä.

8. Yhteydenotto

Meihin saa yhteyden sähköpostitse ja puhelimitse. Kerro aina sähköpostissa tilaajan nimi ja tilausnumero, niin löydämme tilauksen näppärämmin.

Löydät ajantasaiset yhteystiedot täältä.

9. Virheet ja reklamaatiot

Tarkista tilaus heti sen saavuttua mahdollisten virheiden havaitsemiseksi. Mikäli toimitus on virheellinen tai vioittunut toimituksessa, ota viipymättä yhteys Puotiin.

Toivoisimme, että huomioisit jo tilausta tehdessä, että käsin valmistettujen tuotteiden ulkonäkö, koko, väri tai muoto voi vaihdella enemmän kuin teollisesti valmistettujen. Siksi tuote ei välttämättä ole juuri täsmälleen sama kuin tuotekuvassa. Tämä ei ole virhe, vaan ominaisuus.

Reklamaatiotapauksissa koetamme ensisijaisesti korjata virheen yhdessä myyjän kanssa. Jos sopimukseen ei päästä, on myyjällä oikeus purkaa kauppa ja asiakas on velvollinen palauttamaan tuotteen.

10. Palautusoikeus ja tuotteen vaihto

Haluamme, että olet tyytyväinen ostokseesi. Sinulla on 14 päivää aikaa päättää, haluatko peruuttaa kaupan. Palauttaminen on sinulle maksutonta eikä sitä tarvitse perustella.

Palautuksen ehtona on, että tuote on edelleen siinä kunnossa, missä se on myyty. Tuotteen myyntipakkauksen saa avata ja tuotetta tutkailla ja sovittaa, mutta käyttö on kielletty.

Palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka on valmistettu tilauksesta tai räätälöity sinulle esimerkiksi kaivertamalla. Näistä mainitaan aina erikseen tuotesivuilla.

Jos tilaat yhdellä tilauksella useampia tuotteita, voit vaihtaa tai palauttaa vain osan tuotteista.

Palautamme kaikki saadut suoritukset, myös toimituskulut, jos perut koko tilauksen. Osittaisen palautuksen yhteydessä pidätämme alkuperäiset postikulut mikäli tilauksen yhteenlaskettu arvo on tilattaessa oikeuttanut ilmaisiin postikuluihin, mutta ei enää palautuksen jälkeen.

Noutopisteestä noutamatta jätetty lähetys ei ole hyväksyttävä palautus/peruutus tilaukselle (KSL 6 luku). Veloitamme meille palautuneista lähetyksistä toimitus- ja käsittelymaksua 16,90 – 25,90 (sis. alv.) lähetyksen koon mukaan.

Voit vaihtaa tuotteen toiseen samanlaiseen jos tuotteessa on virhe tai esimerkiksi koko on väärä. Tuotteen voi vaihtaa maksutta yhden kerran.

Lue palautusohjeet täältä

11. Muutokset

Pidätämme oikeuden muuttaa näitä ehtoja. Ehtojen muutoksista ilmoitetaan Puodissa ja hyväksyt nämä muutokset käyttäessäsi Puotia.

12. Sovellettava laki ja erimielisyyksien ratkaiseminen

Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia.

Kaikki tätä sopimusta koskevat erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan sinun, Inarin Käsityöpuodin ja myyjän välisillä keskusteluilla. Olemme erittäin joustavia ja sovittelunhaluisia, mutta mikäli osapuolten välisiä erimielisyyksiä ei saada ratkaistua keskusteluissa, on sinulla oikeus viedä asia Kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Saat apua reklamaatioasioissa Kuluttajaneuvonnasta https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta

Tarvittaessa erimielisyys ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa.